پیشنهاد فوق ویژه!!! پکیج وب مدرس با 129 هزار تومان!!🤯😍😱
مشاهده‌ی پیشنهاد ویژه!

آموزش استفاده از فایل نصب آسان قالب وردپرس – نصب بسته نصبی داپلیکیتور

فایل نصب آسان قالب وردپرس چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟! | آموزش داپلیکیتور Duplicator در وردپرس | آموزش نصب بسته‌ی نصب آسان قالب وردپرس

در این مطلب آموزشی، با هم یاد می‌گیریم که چطور فایل نصب آسان قالب رو روی سایت‌مون نصب کنیم و سایتی مشابه دموی قالب داشته باشیم.

سلام! امروز می‌خواهیم یاد بگیریم که چطور از فایل آسان نصب قالب وردپرس (Easy Installer) استفاده کنیم و بسته نصب آسان قالب‌های وردپرس را نصب کنیم، در واقع نصب بسته نصبی داپلیکیتور (Duplicator) را بررسی خواهیم کرد. پس با ما در این آموزش همراه باشید!

خب ببینید، اکثر قالب‌های وردپرسی که خریداری می‌کنید، مانند قالب وردپرس آموزشی همیار لرن، یک پیش‌نمایش یا دمویی دارد. این دموها توسط شخصی که آن‌ها را فارسی کرده یا طراحی و کدنویسی کرده، ساخته شدند و اگر شما هم بخواهید سایتی مشابه دمویی که طراحی شده داشته باشید، باید از بسته‌ی نصب آسان استفاده کنید.

همچنین اگر با آموزش انتقال وردپرس، یک بسته نصبی داپلیکیتور ایجاد کرده باشید و بخواهید آن را نصب کنید، به این آموزش نیاز پیدا می‌کنید! نصب بسته نصبی داپلیکیتور (Duplicator) نکات و مراحلی دارد که در این مقاله به این نکات می‌پردازیم.

در این بسته، شما دیگر نیاز نیست وردپرس را مجدد روی هاست‌تان آپلود کنید؛ فقط کافی است بسته‌ی آسان نصب را آپلود کنید و از آن استفاده کنید. قالب، وردپرس، افزونه‌ها و محتوای سایت همراه با هم برای شما نصب می‌شوند. خب، برویم سراغ آموزش (:

ویدیوی آموزشی نصب بسته‌ی نصب آسان قالب

این آموزش نصب بسته‌ی نصب آسان قالب‌های وردپرس، در ویدیوی آموزشی انتقال وردپرس در بخش “نصب سایت کپی گرفته‌شده” که دقیقا در دقیقه‌ی 6:04 است، توضیح داده شده است که می‌توانید این ویدیوی آموزشی را در لینک زیر ببینید. البته اگر فرصت دیدن ویدیو را ندارید، می‌توانید ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

آپلود فایل‌ها روی هاست

در قدم اول از نصب بسته نصبی داپلیکیتور، باید همه‌ی فایل‌های بسته‌ی آسان نصب را روی هاست وبسایت‌تان آپلود کنید:

آپلود فایل‌ها روی هاست برای درون ریزی فایل آسان نصب قالب
آپلود فایل‌ها در سی‌پنل

همان طور که در تصویر بالا هم می‌بینید، ما دو فایل نصب آسان برای قالب را آپلود می‌کنیم. یکی از آن‌ها installer.php و دیگری، فایل‌های خود وردپرس و قالب و… با فرمت zip یا daf است.

پس از آپلود فایل‌ها، برای نصب بسته نصبی داپلیکیتور (easy installer) به سایت‌مان می‌رویم. مثلا:
https://shayanweb.com/installer.php

برای نصب این پکیج، باید به /installer.php بروید تا بتوانید با کمک بسته نصب آسان، قالب و وردپرس را نصب کنید و اگر صرفا آدرس اصلی سایت را بزنید، با ارور 403 مواجه می‌شوید. ما هم به installer.php می‌رویم:

نصب بسته‌ی آسان نصب با داپلیکیتور
رفتن به فایل installer.php برای نصب بسته‌ی آسان نصب

خب، حالا از همین صفحه، در صورتی که همه‌ی موارد سبز و pass بودند، روی گزینه‌ی I have read and accept all terms & notices کلیک می‌کنیم و سپس روی گزینه‌ی آبی رنگ next در پایین صفحه کلیک می‌کنیم.

صبر می‌کنیم تا فایل‌ها بطور کامل اکسترکت بشوند و ممکن است با توجه به قدرت هاست یا سروری که دارید و حجم فایل قالب و… ، این زمان طولانی‌تر یا کمتر باشد:

اکسترکت شدن فایل‌های بسته‌ی آسان نصب برای درون ریزی فایل آسان نصب قالب
اکسترکت شدن فایل‌های duplicator برای نصب بسته‌ی آسان نصب قالب

حل کردن ارور اکسترکت داپلیکیتور

در صورت مواجه شدن ارور در خصوص اکسترکت شدن، احتمالا منابع هاست شما محدود است و یا حجم فایل زیپ بسیار بالا است و برای همین این اکسترکت شدن سخت و زمان‌بر است. شما می‌توانید این اکسترکت را بصورت دستی انجام دهید و سپس مجددا اقدام کنید.

برای انجام این کار، مجددا به هاست خود برگردید و روی فایل زیپ کلیک راست کرده و گزینه‌ی Extract را کلیک کنید.

اکسترکت دستی فایل زیپ برای نصب بسته نصبی داپلیکیتور
اکسترکت دستی فایل زیپ برای نصب بسته نصبی داپلیکیتور

سپس مجدد به قدم 1 برگردید و در تب Options، گزینه‌ی Manual Archive Extraction را انتخاب کنید.

تنظیم اکسترکت دستی در نصب بسته داپلیکیتور
تنظیم اکسترکت دستی در نصب بسته داپلیکیتور

این بار باید از قدم اکسترکت بسیار سریع‌تر بگذرد و بدون مشکل به ادامه‌ی نصب بپردازید! (:

وارد کردن اطلاعات دیتابیس

خب، الان فایل‌ها بطور کامل اکسترکت شدند و باید با تصویر زیر روبرو شویم:

وارد کردن اطلاعات دیتابیس در وردپرس برای درون ریزی فایل آسان نصب قالب
ایجاد دیتابیس و وارد کردن اطلاعات دیتابیس وردپرس

در اینجا ۳ مورد را باید وارد کنید:

  1. نام دیتابیسی که ساختید
  2. یوزرنیم دیتابیسی که ساختید
  3. و پسورد اکانت آن دیتابیس

قبلا آموزش ایجاد دیتابیس را در مقاله‌ی آموزش نصب وردپرس، قرار داده‌ایم که می‌توانید از بخش مربوط به ایجاد دیتابیس در سی‌پنل، از آن مقاله استفاده کنید:

خب ، بعد از وارد کردن این اطلاعات دیتابیس، روی Test Database کلیک می‌کنیم و در صورتی که ارور داد که مشکل داشته و بعضی موارد (حتی یک مورد) fail بود، باید مجدد اطلاعاتی که وارد کردیم را تست کنیم که یک وقت اشتباه نباشد و بعد دوباره تست کنیم.

و اگر هم اوکی بود و همه ی موارد pass بود، روی next کلیک می‌کنیم. بعد از این، از ما می‌خواهد که تایید کنیم و روی ok کلیک می‌کنیم:

تست اطلاعات دیتابیس برای درون ریزی فایل آسان نصب قالب
تست درست بودن اطلاعات دیتابیس

خب، خیلی هم خوب، می‌رویم سراغ گام بعدی (:

اطلاعات وردپرس (عنوان سایت، اطلاعات ورود به سایت و…)

تنظیمات اطلاعات ورود به وردپرس در بسته آسان نصب duplicator برای درون ریزی فایل آسان نصب قالب
تنظیم اطلاعات سایت و اطلاعات ورود به وردپرس

مهم: حتما حتما روی تب Options کلیک کنید. در این قسمت باید اطلاعات ورود به وردپرس‌تون را وارد کنید. یعنی نام کاربری و پسورد و ایمیل؛ که این ۳ مورد اجباری هستند.
در آن بالا هم می‌توانید عنوان وبسایت‌تون را وارد کنید. (البته اگر هم وارد نکردید، مشکلی نیست و در آینده می‌توانید از تنظیمات وردپرس هم تغییر بدهید)

کمی صبر می‌کنیم تا عملیات بصورت کامل انجام بشود و بعد از آن می‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شویم! :

ورود به وردپرس | پایان نصب بسته آسان نصب با داپلیکیتور
ورود به وردپرس و پایان فرآیند نصب قالب وردپرس با بسته‌ی نصب آسان

خب! نصب و راه‌اندازی وبسایت با بسته‌ی نصب آسان قالب، با موفقیت انجام شد!! موفق و پیروز باشید و از وبسایت و قالب وردپرس‌تون لذت ببرید (:

فراموش نکنید که فایل‌های نصب آسان را بصورت کامل پاک کنید. (چون در غیر این صورت، باعث مشکلات امنیتی می‌شوند). همچنین ایمیل اصلی وردپرس را از بخش تنظیمات > عمومی وردپرس تغییر بدهید تا ایمیل‌ها، به ایمیل خود شما بیایند و باعث مشکل امنیتی برای سایت‌تان نشوند.

اگر سوالی هم داشتید از بخش نظرات در خدمتتون هستیم (؛

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها
  1. مهران اسدی

    سلام من می‌خوام بسته نصب آسان روی لوکال هاست نصب کنم در مرحله دوم با این ارور مواجه میشم لطفاً راهنمایی کنید

    An unknown issue has occurred with the title and database setup process. Please see the dup-installer-log.txt file for more details

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود بر شما دوست عزیز
      همانطور که نوشته، فایلی با نام dup-installer-log.txt را بررسی کنید.
      اگر این فایل را خودتان ایجاد کرده‌اید، مجدد چک کنید و پک را ایجاد کنید ببینید آیا باز هم مشکل حل میشه یا خیر. سایت مقصد را هم چک کنید که سایت لوکال‌هاست‌تون، پیش نیازهای مورد نیاز رو داشته باشه.
      اگر هم این پک، توسط طراح قالب وردپرس شما ایجاد شده و برای شما ارسال شده، میتونید با ایشون هم مطرح کنید تا لاگ رو چک کنند و راهکاری ارائه بدهند.
      موفق باشید 💚

  2. مصطفی

    سلام
    و ضمن عرض تشکر
    بعد از اتمام همه مراحل این پیغام رو بهم میده و وارد بخش لاگین نمیشه
    یک خطای مهم در این وب سایت وجود داشت. لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی نمایید.

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود
      دلیل این موضوع، می‌تواند بخاطر چند دلیل باشد.
      اینکه بروزرسانی خودکار وردپرس و افزونه‌ها فعال باشد و پس از نصب، کمی طول می‌کشد تا این بروزرسانی‌ها انجام بشود و گاها چنین خطایی میدهد. باید چند دقیقه‌ی بعد به سایت سر بزنید و باید مشکل حل شده باشد.
      دلیل دیگر می‌تواند این باشد که واقعا ارور و خطایی در وردپرس، قالب و افزونه‌ها وجود دارد که در این خصوص باید با طراح و برنامه‌نویس قالب وردپرسی که در سایت خود نصب می‌کنید مشورت کنید. و خودتان هم می‌توانید دلیل این موضوع را با غیرفعال کردن افزونه‌ها و قالب از طریق فولدر wp-content (با تغییر نام فولدر آن‌ها) بررسی کنید و قالب یا افزونه‌ای که موجب مشکل شده را بیابید.
      موفق باشید💚

  3. امیرعلی سعادتفر

    سلام
    بسیار عالی آفرین آقا شایان

  4. مصطفی خیرخواه

    سلام شایان جان. بازم مرسی بابت آموزش ساده ای که ارائه دادی 🌹 فقط دوتا نکته خارج از بحث و مربوط به UI و UX قالب سایتت می خواستم بهت بگم. نوع UI قالب سایتت جدیده اما با توجه به اینکه من سایت های زیادی رو دیدم و خودم هم طراحی فرانت انجام میدم، باید بگم که فاصله بین متون سایت خیلی زیاده. همچنین فونت بعضی از بخش ها خیلی بیش از حد بزرگه که توی دکمه ها هم باعث میشه دکمه بیش از حد بزرگ بشه یا حتی یک دکمه دوخطی بشه! پیشنهاد میکنم قالب سایت میهن وردپرس + آژانس نوین یا ملی پیامک یا دیدوگرام یا سایت ساز پرتال که هرچهارتا سایت از یک شرکت هستن با طراحی تقریبا مشابه که همگی هم معروف هستن رو با inspect element بررسی کنی و ببینی که از چه سایزهایی یا کدهایی واسه بخش فرانت سایت خودشون استفاده کردن 👌 حتی میتونی کدهای آپارات و گوگل رو هم همینجوری بررسی کنی و با آخرین متدهای طراحی روز جلو بری. مثلا اگه دقت کنی سایت آپارات طراحیش رو مثل طراحی سایت گوگل و مرورگر کروم انجام داده. (تأثیرش روی سئو رو نمیدونم!😅) فکر میکنم این کار خیلی بهت کمک کنه و قالب سایتت خیلی حرفه ای تر بشه 🌹

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود
      خواهش می‌کنم.
      خیلی ممنون بخاطر مواردی که گفتید.
      سایت‌مون همواره در حال بروزرسانی هست.
      البته سایت‌هایی که گفتید، سایت ایرانی هستند و من بیشتر نمونه‌ها و طراحی‌های خارجی رو بررسی می‌کنم.
      طراحی و کدنویسی سایت شایان وب رو هم خودم انجام دادم و مواردی که در مورد متن و سایز گفتید، درست هست و ممکنه بعضی بخش‌ها یک مقدار زیاد بزرگ بشود، ولی بطور کلی متن‌های سایت رو با فونت سایز بزرگ در نظر گرفتم. اما بیشتر بررسی میشه.
      ممنون ازتون🙏💚🌺

  5. محمدرضا رستمی

    سلام روز بخیر
    من از طریق نصب آسان قالب رو نصب کردم. فایل‌های نصب آسان رو نوشتید پاک کنم که دچار مشکلات امنیتی نشم.
    از کجا و چطوری این کار رو انجام بدم؟

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود
      برای انجام این کار، در مرحله‌ی آخر که نوشته شده: admin login، باید تیک گزینه‌ی سمت راست که نوشته:
      auto delete installer files after login
      را بزنید تا پس از ورود به پیشخوان وردپرس، این فایل‌ها بطور اتوماتیک برای شما حذف شوند.
      همچنین برای اطمینان از اینکه این فایل‌ها پاک شده‌اند یا نه، file manager خود را باز کنید و بررسی کنید که آیا فایل zip ای که در ابتدا آپلود کرده بودید، در بین فایل‌ها وجود دارد یا نه.
      پس از پایان فرآیند نصب و حذف این فایل‌ها، افزونه‌ی duplicator را هم کلا پاک کنید تا مشکلی بوجود نیاید.
      موفق باشید.

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!