بررسی و انتخاب بهترین هاست وردپرس – خرید هاست وردپرس

بهترین هاست مناسب وردپرس چیست؟! | خرید هاست مناسب وردپرس | بهترین هاست وردپرس | خرید هاست وردپرس

اگر می‌خواهید به تازگی وبسایت وردپرسی‌تان را راه بیندازید و یا سایت وردپرسی داشتید ولی نمی‌دانید هاست مناسب وردپرس را از کجا خریداری کنید، با ما در این آموزش همراه باشید…

انتخاب یک هاست مناسب برای سایت وردپرسی بسیار مهم است. اگر وبسایت شما هاست مناسبی نداشته باشد، باعث می‌شود سرعت سایت شما کاهش پیدا کند، زمان کمتری در دسترس کاربران باشد، در نتایج جستجوی گوگل و سئو رتبه‌ی بدی را داشته باشید و… . پس انتخاب هاست مناسب وردپرس ضروری است! در این مقاله به بررسی خرید بهترین هاست وردپرس می‌پردازیم.

ویدیوی آموزشی خرید هاست و دامنه بصورت عملی:

هاست وردپرس چیست؟!

شاید برای شما هم سوال باشه که هاست وردپرس چیه؟! وقتی شما یک سایتی رو در مرورگر (Browser) خودتون باز می‌کنید (وارد هر وبسایتی می‌شوید) یکسری اطلاعاتی (مثل متن، تصاویری که در آن وبسایت هست، ویدیویی که شاید در آن صفحه باشد و…) توسط مرورگر شما دانلود می‌شود و به شما نمایش داده می‌شود.

این تصاویر، متن‌ها، ویدیو و… در جایی باید ذخیره شده باشند. (مثل زمانی که شما در کامپیوترتون یک تصویری که بصورت فایل هست رو باز می‌کنید که به شما نمایش داده می‌شود. این تصویر در هارد یا فلش -که دارای یک حجمی هست- ذخیره شده) این فایل‌ها، در فضایی به نام هاست ذخیره شده‌اند.

هاست، بخشی از یک سرور هست؛ و یک سرور، در واقع یک کامپیوتری هست که بصورت 24 ساعته روشن هست و به اینترنت متصل هست.

و حالا دقیقا هاست وردپرس چی هست؟!

هاست وردپرس، به هاستی گفته می‌شود که برای سایت‌های وردپرسی بهینه شده باشد. یعنی دارای منابع مورد نیاز یک سایت وردپرس هست و معمولا سرعت بهتری رو هم دارد.

چرا هاست مناسب وردپرس؟!

از موارد مهم در شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق، خرید یک هاست مناسب وردپرس است. اگر از یک هاست مناسب استفاده نکنید، دچار مشکلات سرعت می‌شوید و باعث می‌شود هم کاربران و هم گوگل سایت شما رو دوست نداشته باشند و در جستجوی گوگل و سئو هم رتبه‌ی خودتون رو از دست می‌دهید.

همچنین هاست نامناسب، باعث می‌شود سایت شما آپتایم کمتری داشته باشد؛ یعنی زمان کمتری در دسترس کاربران باشد. حالا فکرش را بکنید که کاربری با قصد خرید از سایت شما، وارد سایت شود و بدلیل مشکلات سرور بیخیال خرید از سایت شما شود! مشکل خیلی مهم و جدی است!

ممکن است شما هم مثل من، تا به حال از شرکت‌های مختلفی هاست وبسایت‌تان را خریداری کرده باشید ولی از هیچ کدام از آنها، نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته باشید.

در ادامه قصد داریم پاسخ سوالات بهترین و مناسب ترین هاست برای وردپرس چیست، بهترین هاست برای وردپرس چه ویژگی هایی دارد و بهترین شرکت های هاستینگ برای خرید هاست مناسب برای وردپرس، کدامند را بدهیم.

بعضی از معیارهای مهم خرید هاست وردپرس را با هم بررسی می‌کنیم:

  • خرید هاست وردپرس از شرکت‌های معتبر
  • انتخاب شرکت هاستینگ مناسب
  • ویژگی‌های هاست مناسب وردپرس

خرید هاست وردپرس از شرکت‌های معتبر

هاستینگ معتبر وردپرس | بهترین هاست وردپرس | خرید هاست وردپرس
هاستینگ معتبر

خرید هاست وردپرس از شرکت‌های معتبر و معروف بسیار مهم است. شاید هزینه‌ی بیشتری داشته باشد، ولی واقعا ارزشش را دارد.

من تا به حال چند بار به دلیل اینکه می‌خواستم هزینه‌ی کمتری پرداخت کنم، از چند شرکت نامعتبر هاست سایت وردپرسی ام را خریداری کردم. شاید باور نکنید ولی یک سالی که از آن شرکت هاستینگ، هاست وبسایتم را خریداری کرده بودم، یک روز نبود که سایت من بالا باشد و کار کند!

هر چه قدر هم که زنگ می‌زدم تا بررسی کنند و یا تیکت ارسال می‌کردم، تیکت من را گاهی بررسی نمی‌کردند یا نهایتا دیر پاسخ می‌دادند و یا تلفن را کلا بر نمی‌داشتند!!! و همیشه هم می‌گفتند در حال تنظیمات امنیتی سرور هستیم و برای همین سایت شما هم تا مدتی دیگر، در دسترس نخواهد بود. این واقعا تجربه‌ی بدی بود که از آن شرکت هاستینگ داشتم.

پس در کل پیشنهاد می‌کنم از شرکت های معتبر هاست خریداری کنید. شرکت های خیلی خوبی که من می‌شناسم و از آن‌ها هاست خریداری کردم و یا برای مشتریان‌مان در شایان وب‌دیزاین از آن‌ها هاست خریداری می‌کنیم، ایران سرور و گاهی هم نت افراز هستند.

انتخاب پلن مناسب هاست

شرکت‌های هاستینگ زیادی هستند که به شما هاست می‌فروشند. اما شما نباید از هر شرکتی هاست بخرید! علاوه بر انتخاب شرکت هاستینگ مناسب و معتبر، باید پلن مناسبی را هم انتخاب کنید.

شرکت‌های هاستینگ، پلن‌های خرید هاست مختلفی دارند که هر کدام از پلن‌ها، دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و معمولا این پلن‌ها تنها در حجم با هم تفاوت دارند.

پس با هم این ویژگی‌ها، مثل حجم، پهنای باند، سیستم عامل و… را بررسی خواهیم کرد…

ویژگی‌های هاست مناسب وردپرس

هر هاستینگی که هاست مناسب وردپرس را به شما ارائه می‌کند، معمولا در صفحه‌ی خرید و معرفی هاست، یکسری پلن‌هایی دارد که در این پلن‌ها، یکسری از ویژگی های هاست را نوشته است.

مثل حجم (فضای) هاست، پهنای باند هاست، تعداد ساب دامنه و اددان دامنه و پارک دامنه ای که می‌توانید داشته باشید و خیلی چیز های دیگر…

خرید و انتخاب بهترین هاست برای وردپرس به سادگی انجام می‌شود! تنها کافیست نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را در نظر داشته باشید و بررسی کنید.

هنگام خرید هاست، باید به این موارد خیلی توجه کنید چون بسیار مهم هستند و ممکن است بعد از خرید نیاز داشته باشید پلنی که خریدید را ارتقا بدهید و لازم است مجددا هزینه کنید.

مواردی که برای خرید بهترین هاست وردپرس، به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. فضا (حجم) هاست وردپرس
  2. پهنای باند
  3. محل سرور
  4. سیستم عامل
  5. کنترل پنل
  6. حتما هاست مناسب وردپرس خریداری کنید!

1. فضا (حجم) هاست مناسب وردپرس

سرور هاست در هر جای جهان قرار دارد | بهترین هاست وردپرس | خرید هاست وردپرس
سرور در هر کشوری و در هر جایی می‌تواند باشد!

سایتی که با وردپرس طراحی می‌کنید و یا با سیستم های مدیریت محتوای دیگر و یا کدنویسی می‌کنید و… ، کدها و فایل‌ها و تصاویر و تمام این‌ها، یک حجمی دارند. (مثلا یک مغازه را فرض کنید که یک متراژ و مساحتی را دارد و فقط به میزان همان مساحت و متراژ، می‌توانیم در مغازه جنس بگذاریم.)

پیشنهاد ما، این هست که اگر هاست، برای سایت وردپرسی تان می‌خواهید و هاست یک ساله خریداری می‌کنید، هاستی با حجم ۵ گیگ خریداری کنید؛ چون بعد از ۱ سال، حدود ۲ تا ۵ گیگ، حداقل حجمی است که سایت وردپرسی شما نیاز دارد.

2. پهنای باند

پهنای باند هاست وردپرسی شما، میزان حجمی از اطلاعات روی سایت شما است که در هر ماه، جابجا می‌شود (بین سایت و کاربر. -که کاربر جز خود شما هم می‌شود-).

برای مثال اگر کاربران وبسایت شما، در یک ماه، ۳۰ گیگ فایل از سایت شما دانلود می‌کنند و شما نیز در آن ماه ۱۰ گیگ فایل روی هاست تان آپلود کرده باشید، میزان پهنای باندی که در آن ماه مصرف شده حدود ۴۰ گیگ بوده.

که باید برای افزایش این حجم، هاست تان را ارتقا دهید. ممکن است که این ۳۰ گیگ، توسط ۳ کاربر که یک فایل ۱۰ گیگی را دانلود کردند باشد و یا این ۳۰ گیگ، توسط ۳۰ کاربر باشد که هر کدام یک فایل ۱ گیگی را دانلود کرده باشند.

همچنین مشاهده و رفرش صفحات و در کل دیدن صفحات وبسایت شما هم، از پهنای باند ماهانه‌ی هاست وردپرسی سایت شما کم می‌کند و با دیدن هر صفحه از سایت شما، تعدادی فایل برای کاربری که صفحه را می‌بیند، روی کامپیوترش دانلود می‌شود. (که همان فایل‌های کدنویسی شده‌ی وردپرس که html و css و جاوا اسکریپت و… هستند و یا تصاویری که می‌بینند و…)

پهنای باند هاست مناسب وردپرس که از هر شرکتی خریداری می‌کنید، باید با توجه به تعداد کاربران و میزان فایل‌هایی که آپلود و دانلود می‌شود و… باشد.

3. محل سرور

دیتاسنتر هاست مناسب وردپرس | بهترین هاست وردپرس | خرید هاست وردپرس
دیتا سنتر : محلی که آن سرورها در آن‌جا نگهداری می‌شوند

هاستی که خریداری می‌کنید، روی یک سرور قرار دارد. در واقع شرکت هاستینگ شما، یک سرور خریداری می‌کند و آن را به چندین بخش (یا حتی چند صد بخش!) تقسیم می‌کند و یکی از آن چند صد بخش را به عنوان هاست به شما می‌دهد.

آن سرور، در واقع یک کامپیوتری است که رم و CPU بسیار قوی و حجم بسیار بالا و در کل ویژگی های خیلی عالی دارد تا بتواند این همه هاست را پشتیبانی کند.

این کامپیوتر، در هر جایی از جهان می‌تواند وجود داشته باشد. مثلا ممکن است محل سرور ایران، آلمان، فرانسه (اروپا) یا آمریکا (که خیلی کم هست) و کشورهای دیگری باشد.

بعضی از شرکت‌های هاستینگ، هاست ایران‌شان کیفیت بهتری دارد و بعضی از شرکت‌ها، هاست خارج شان. (منظور از این کیفیت، آپتایم بیشتر هست) برای مطلع شدن این مورد، حتما به آن شرکت تماس بگیرید تا بتوانید یک هاست مناسب وردپرس خریداری کنید.

ممکن است بدلیل آپتایم بیشتر، هاست خارج شان را پیشنهاد دهند. و گاهی هم بدلیل اینکه هزینه‌ی دانلود از هاست ایران برای کاربران ایرانی نصف قیمت محاسبه می‌شود و گاهی سرعت بیشتری دارد، هاست ایران را پیشنهاد دهند. (همچنین بهتر برای کاربران ایرانی در دسترس هست)

در کل بستگی به شرکتی که از آن هاست تان را خریداری می‌کنید دارد و حتما با آن شرکت تماس بگیرید و از نحوه‌ی ارائه‌ی هاست مطلع شوید.

همچنین هاست ایرانی در صورت وجود عدم دسترسی کاربران به سایت‌های خارجی، همچنان در دسترس هستند!

4. سیستم عامل

برای سایت‌های وردپرس، حتما باید از هاستی با سیستم عامل لینوکس استفاده کنید و از هاست ویندوزی استفاده نکنید.

بخاطر اینکه وردپرس روی هاست لینوکس کار می‌کند و در هاست ویندوزی دچار مشکلاتی می‌شود. پس اگر می‌خواهید بهترین هاست وردپرس را داشته باشید، هاست با سیستم عامل لینوکس خریداری کنید.

سیستم عامل هاست مناسب وردپرس | لینوکس یا ویندوز؟! | بهترین هاست وردپرس | خرید هاست وردپرس
ویندوز در برابر لینوکس در هاست

5. کنترل پنل

پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که ممکن هست، از کنترل پنل سی پنل استفاده کنید. چون هم استفاده از آن راحت تر هست و هم آموزش کار با سی پنل، در سطح اینترنت بیشتر است.

اگر هم مجبور شدید از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده کنید، از skin خاصی از آن به نام Evolution استفاده کنید که می‌توانید از بخش تنظیمات هاست‌تان آن را تغییر دهید و با این کار، شکل ظاهری زیبا و راحت تری خواهد داشت.

البته اگر از هاست ایران استفاده می‌کنید، بهتر است از دایرکت ادمین استفاده کنید. پس برای خرید بهترین هاست وردپرس، به این نکته توجه کنید.

کنترل پنل هاست | سی پنل یا دایرکت ادمین | انتخاب هاست مناسب برای وردپرس | بهترین هاست وردپرس
سی پنل در برابر دایرکت ادمین

6. هاست مناسب وردپرس

شرکت های هاستینگ، هاست خاصی دارند که به عنوان هاست مناسب وردپرس یا هاست وردپرس ارائه می‌دهند. یک هاست دیگر هم به عنوان هاست ابری می‌فروشند که منابع خیلی قوی‌تر و قیمت بالاتری هم دارد.

اگر دو یا سه سال از شروع کسب و کار اینترنتی‌تان می‌گذرد و مطمئن هستید قطعا فروش دارید، مشتریان و کاربران زیادی هم دارید، بازدید سایت‌تان بالا رفته و نیاز به سرعت بیشتری هم دارید؛ می‌توانید از هاست ابری لینوکس ایران سرور استفاده کنید و برای وردپرس هم بسیار مناسب هست. (بدلیل منابع بسیار مناسب)

هاست ابری، دارای سرعت بسیار بالاتر و منابع بسیار مناسب تری هم هست.

تفاوت هاست لینوکس، وردپرس و ابری

در کل بگذارید توضیح بیشتری در مورد تفاوت هاست معمولی لینوکس با هاست وردپرس لینوکس و هاست ابری لینوکس بدهم.

هاست لینوکس، سرعت و کیفیت پایین تری نسبت به هاست وردپرس و ابری دارد.

هاست وردپرس، برای وردپرس بهینه سازی شده و سرعت و کیفیت بهتری نسبت به هاست لینوکس دارد.

هاست ابری هم منابع بسیار قوی تری نسبت به هاست لینوکس و هاست وردپرس دارد و برای بازدید بالاتر مناسب است.

برای همین هم هست که تفاوت قیمت آن‌ها، این قدر زیاد است.

نتیجه گیری

در نهایت اگر می‌خواهید هاست مناسب وردپرس خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم هاست وردپرس ایران سرور را خریداری کنید.

بهترین پلن برای کسانی که می‌خواهند به تازگی سایت خودشان را راه اندازی کنند، هاست لینوکس وردپرس هست. پس از خرید پلن ۵ گیگ آن، تیکت ارسال کنید تا برایتان به سی پنل تغییر دهند. همچنین توجه داشته باشید که هاست خارج ایران سرور بهتر هست.
موفق و پیروز باشید (؛

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها
  1. محمد رجبی

    من مقاله شمارو در مورد هاست وردپرس مطالعه کردم خیلی عالی بود . ممنون
    کلی گشتم که یه شرکت پردا کنم هاست وردپرس خوب بده با خدمات عالی . نتیجه این جستجوی چند روزه من این شد که اگر هاست خوب میخواهید از این لینک بگیرید: پارس وب سرور دات کام (Pars WebServer).
    ۳ روز تست رایگان بهت میدن اگر دوست داشتی پول میدی و ۷ روزم گارانتی میکنن پولتو پس بدن . خیلی پشتیبانیشون عالی هست و کلی خدمات رایگان بهت میدن که باقی جاها پولیه

    • شایان فرهنگ پژوه

      درود بر شما
      ممنون از اینکه این مقاله رو مطالعه کردید😊💚
      و سپاس از ارسال نظرتون. ما خودمون (در حال حاضر) از شرکت ایران‌سرور استفاده می‌کنیم و خدماتی خوبی هم دارند.
      موفق باشید.

  2. رضا پولادی

    سلام. امکان اش هست که دامنه رو در سایت دیگه ثبت کنیم و از هاست ایران سرور رو خریداری کنیم. و اینکه با هاست دیگه ای کار میکنیم، بتونیم انصراف بدیم و از هاست ایران سرور استفاده کنیم ؟

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود
      بله می‌تونید در سایت دیگری هم دامنه رو ثبت کنید و هیچ مشکلی ندارد. (بعد از خرید هاست و دامنه، به ایران سرور تیکت بزنید و نیم سرور های مربوطه رو دریافت کنید و روی دامنه‌تون تنظیم کنید)
      بله، معمولا (البته بعضی از شرکت‌ها، اکثرشون) قابلیت بازگشت وجه دارند. مثلا اگر یک هاست یکساله ازشون خریداری کردید، بعد از دو ماه نیازی نداشتید، مبلغ دو ماه رو کم می‌کنند و باقی مبلغ رو پس می‌دهند. ممکنه جریمه یا موردی اضافه تر هم دریافت کنند (ولی معمولا دریافت نمی‌کنند)
      بعد می‌تونید در ایران سرور هاست تون رو خریداری کنید.
      موفق باشید💚

  3. رضا پولادی

    مطالب عالللللی بود

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!