تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس

تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس

در این مقاله‌ی آموزشی به تغییر عنوان سئو صفحه اصلی با چند روش مختلف می‌پردازیم تا بتوانید سایت وردپرس خود را در نتایج جستجوی گوگل بهتر به نمایش بگذارید.

در این مقاله به نحوه‌ی تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس می‌پردازیم؛ اینکه چطور عنوانی که برای برگه خانه سایت (و البته سایر صفحات سایت) نمایش داده می‌شود را تغییر دهیم. برای این کار، از یک افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنیم و این کار را با چند کلیک انجام می‌دهیم.

نصب افزونه سئوی وردپرس

در قدم اول، نیاز است یک افزونه‌ی سئو برای وردپرس نصب کنید. همان طور که قبلا نحوه‌ی ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول برای شروع سئوی وردپرس را بررسی کردیم و افزونه‌ی سئو را نصب کردیم، باید از قبل یک افزونه‌ی مناسب برای سئو نصب داشته باشید.

توصیه‌ی ما برای افزونه‌ی سئو، افزونه‌ی رنک مث (Rank Math) است، چرا که رابط کاربری مناسب و ابزارها و ویژگی‌های مناسبی را ارائه می‌کند. برای نصب این افزونه، کافیست به منوی افزونه‌ها > افزودن در پیشخوان وردپرس بروید و Rank Math SEO را جستجو کنید.

نصب افزونه سئو وردپرس رنک مث Rank Math SEO
نصب افزونه سئو وردپرس رنک مث Rank Math SEO

بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه، به یک فرآیند نصب هدایت می‌شود که با توجه به محیط فارسی، فرآیند پیچیده‌ای ندارد. اگر قبلا از افزونه‌ای مثل Yoast SEO استفاده می‌کردید، امکان انتقال کامل اطلاعات این افزونه به رنک مث وجود دارد و در همین فرآیند نصب، خود افزونه پیشنهاد می‌کند. بعد از نصب، حالا آماده‌ی تغییر عنوان سئو صفحه اصلی می‌شویم!!

تنظیم صفحه‌ی اصلی سایت وردپرس

در قدم بعدی، نیاز است صفحه‌ی اصلی سایت وردپرس خود را بررسی و تنظیم کنید. برای این کار، به منوی تنظیمات > خواندن در پیشخوان وردپرس بروید و تنظیمات زیر را بررسی کنید:

تنظیم صفحه‌ی اصلی در وردپرس
تنظیم صفحه‌ی اصلی در وردپرس

در این‌جا، در صورتی که گزینه‌ی اول (آخرین نوشته‌های شما) تیک خورده بود، به این معناست که در حال حاضر برای صفحه‌ی اصلی خود از طراحی پیش‌فرض قالب وردپرس‌تان استفاده می‌کنید. در این صورت تنظیمات عنوان سئو برای صفحه‌ی اصلی متفاوت خواهد بود.

اما اگر گزینه‌ی دوم (برگه‌ی یکتا) را انتخاب کرده‌اید و در دو فیلد انتخابی (صفحه‌ی نخست و برگه‌ی نوشته‌ها)، دو برگه‌ی وردپرس را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید براحتی تنظیم عنوان سئو را انجام دهید.

بطور کلی این تنظیم بخش خواندن، برای تنظیم برگه‌ی صفحه‌ی اصلی سایت شما است. بنابراین اگر می‌خواهید برگه‌ی دیگری را تنظیم کنید، از این بخش می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

تنظیم عنوان سئو در صورت ساخت یک برگه مخصوص صفحه‌ی اصلی

برای تغییر عنوان سئو صفحه اصلی، در صورتی که گزینه‌ی دوم (برگه‌ی یکتا) را انتخاب کرده‌اید، کافیست ویرایش برگه‌ی صفحه‌ی اصلی را انجام دهید؛ که برای این کار می‌توانید مستقیما از منوی “برگه‌ها” اقدام کنید و یا به منوی “سئو رنک مث > عنوان‌ها و متا > صفحه‌ی اصلی” بروید. در آن‌جا، پیام زیر را می‌بینید که می‌توانید روی لینک آبی “ویرایش برگه” کلیک کنید.

ویرایش برگه‌ی صفحه‌ی اصلی

پس از باز کردن ویرایشگر، از بالا سمت چپ روی عدد مربوط به افزونه‌ی رنک مث کلیک کنید (که در تصویر مشخص شده). سپس روی ویرایش Snippet کلیک کنید.

کلیک روی ویرایش snippet برای تنظیمات نمایش سئو

با کلیک روی این دکمه، یک پاپ آپ برای ویرایش اسنیپت باز می‌شود. در این‌جا، برای تغییر عنوان سئو صفحه اصلی، بخش عنوان را پاک کنید و یک عنوان مناسب بنویسید. به نوار رنگی بالا توجه کنید تا تعداد کاراکترها مناسب باشد. در قدم دوم، حتما یک توضیح (meta description) بنویسید. در هر دو بخش، حتما نام سایت و کلمات کلیدی مهم خود را ذکر کنید.

ویرایش Snippet برای تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس با رنک مث

تغییر عنوان سئو صفحه اصلی در صورت انتخاب آخرین نوشته‌ها

در صورتی که در بخش «خواندن»، گزینه‌ی اول (آخرین نوشته‌ها) را انتخاب کرده بودید، باید تنظیمات سئوی صفحه‌ی اصلی خود را از تنظیمات افزونه‌ی سئوی سایت خود (Rank Math SEO یا Yoast SEO) انجام دهید.

برای این کار، از پیشخوان وردپرس خود به “سئو رنک مث > عنوان‌ها و متا > صفحه‌ی اصلی” بروید. در این‌جا در صورتی که گزینه‌ی آخرین نوشته‌ها را انتخاب کرده باشید، تنظیمات تغییر عنوان سئو صفحه اصلی را می‌بینید.

تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس با رنک مث

در این‌جا می‌توانید عنوان صفحه‌ی اصلی را تنظیم کنید. کافیست تمام متن پیش‌فرض را Select All کنید و پاک کنید و متن دلخواه خود را بنویسید. توجه کنید که باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد. (50 تا 60 کاراکتر توصیه می‌شود) و بهتر است برای صفحه‌ی اصلی سایت خود، حتما عنوان سایت را ذکر کنید و کلمه کلیدی اصلی سایت را ذکر کنید.

در توضیحات متا نیز باید یک متن طولانی تر بنویسید. حدود 160 کاراکتر مناسب است و بهتر است کلمات کلیدی اصلی را در این توضیحات در جمله‌ای که می‌نویسید ذکر کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به نحوه‌ی تغییر عنوان سئو صفحه اصلی پرداختیم و انجام این کار را با روش‌های مختلف بررسی کردیم. همچنین نحوه‌ی تنظیم صفحه‌ی اصلی با روش‌های مختلف را نیز بررسی کردیم. به امید اینکه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشد انجام این کار را برایتان راحتتر کند. اگر سوالی دارید، حتما در بخش نظرات ارسال کنید.

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها
  1. عادل ذبیحی

    ممنونم از لطفتون

  2. عادل ذبیحی

    سلام و وقت بخیر و سپاس از سایت خوبتون یک سوال داشتم از خدمتتون چطوری شما عنوان اصلی سایت تون رو در سرچ گوگل گذاشتید شایان وب یعنی وقتی من سایت شمارو سرچ میکنم در سرچ گوگل بجای shayanweb.com عنوان شایان وب میاد؟

    تغییر عنوان سئو صفحه اصلی سایت وردپرس

    شایان وب👉
    https://shayanweb.com › blog › cha…
    Shahrivar 6, 1402 AP — … سایت وردپرس خود را در نتایج جستجوی گوگل بهتر به نمایش بگذارید. آنچه می‌خوانید… نصب افزونه سئوی وردپرس; تنظیم صفحه‌ی اصلی سایت وردپرس. تنظیم …

    • شایان فرهنگ پژوه

      سلام و درود
      سپاس از توجه و همراهی شما💚
      کافیه افزونه سئو رنک مث (RankMath)‌ را روی سایت‌تون نصب کنید و تنظیمات مربوط به اسکیما رو انجام بدید و اطلاعات مختلف سایت رو کامل وارد کنید. با وارد کردن کامل این اطلاعات، به گوگل این اطلاعات را نمایش می‌دهید و گوگل هم در نتایج نمایش می‌دهد.
      بعد از گذشت یک مدت، سایت شما باید ایندکس بشه و توسط گوگل شناسایی بشه تا تمام موارد بدرستی تشخیص داده بشه.
      موفق باشید 💚

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!