پیشنهاد فوق ویژه!!! پکیج وب مدرس با 129 هزار تومان!!🤯😍😱
مشاهده‌ی پیشنهاد ویژه!

آموزش جامع انتقال سایت وردپرس با Duplicator و ایمپورت محتوای سایت

آموزش انتقال وردپرس - جامع و کامل - آموزش Duplicator

در این آموزش ویدیویی و مقاله‌ی جامع و رایگان، انتقال سایت وردپرس با افزونه duplicator داپلیکیتور و همین‌طور با درون‌ریزی و برون‌بری محتوا، بررسی می‌شود.

در این مقاله و ویدیوی آموزشی، انتقال وردپرس با Duplicator شامل نصب افزونه داپلیکیتور، ساخت پکیج کپی از سایت و نصب پکیج سایت جهت انتقال سایت وردپرسی را بررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه، درون‌ریزی و برون‌بری محتوای سایت نیز آموزش داده می‌شود. آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید از هاست دیگر، انتقال کاربران وردپرس و صرفا انتقال محتوا نیز توضیح‌داده می‌شود. برای یادگیری انتقال سایت وردپرس، همراه‌مان باشید!

ویدیوی آموزشی کامل انتقال وردپرس

این ویدیوی آموزشی را برای یادگیری انتقال کامل سایت وردپرسی شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید براحتی این کار را انجام دهید! مطالب ویدیو +موارد مکمل، در مقاله قرار دارد، می‌توانید ادامه‌ی مقاله را نیز بخوانید.

ویدیوی آموزشی آموزش کامل انتقال وردپرس

آموزش‌های مکمل معرفی شده در ویدیو:

در ویدیوی آموزشی بالا، چند آموزش مکمل معرفی شد که شامل موارد زیر است:

روش‌های انتقال وردپرس

روش‌های انتقال وبسایت وردپرسی
روش‌های انتقال وبسایت وردپرسی

بطور کلی برای انتقال وردپرس، روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در این آموزش به دو روش اصلی و بسیار مفید برای انجام این کار، می‌پردازیم. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. کپی کردن کامل سایت (داپلیکیت)
  2. ایمپورت محتوای سایت

روش اول، برای این مورد کاربرد دارد که شما یک سایت وردپرس داشته باشید و بخواهید دقیقا و عینا آن را کپی بگیرید و این سایت کپی گرفته را در جای دیگری (دامنه و هاست جدید، ساب دامنه، دایرکتوری و…) قرار دهید و به این شکل انتقال سایت وردپرس خود را انجام دهید.

روش دوم برای این است که شما دو وردپرس در دو مکان مختلف (دو هاست مختلف یا دو آدرس متفاوت) نصب کرده باشید و بخواهید صرفا محتوای سایت اول را منتقل کنید. منظور از این “محتوا”، نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه‌ها، محصولات و… است.

حالا نیاز است براساس نیاز خود، یکی از این دو روش انتقال وردپرس را انتخاب کنید و کار را شروع کنید!

1. کپی کردن کامل سایت (داپلیکیت) آموزش افزونه Duplicator

آموزش افزونه Duplicator داپلیکیتور
افزونه Duplicator داپلیکیتور

افزونه‌ی وردپرس داپلیکیتور Duplicator، به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت وردپرسی خود را از لوکال هاست به هاست یا از هاست به هاست دیگری منتقل کنید. این موضوع به این معناست که می‌توانید یک کپی کامل از همه‌ی فایل‌های سایت وردپرس خود داشته باشید که شامل مطالب سایت، قالب، افزونه‌ها، دیتابیس، تصاویر آپلود شده و… می‌شود.

برای کپی کامل وبسایت، از افزونه duplicator استفاده می‌کنیم. در ادامه به آموزش افزونه داپلیکیتور می‌پردازیم و نحوه‌ی کپی کردن کامل سایت با افزونه‌ی Duplicator و انتقال وردپرس را بررسی می‌کنیم.

نصب افزونه‌ی داپلیکیتور

ابتدا باید افزونه‌ی داپلیکیتور را روی وبسایت خود نصب کنید. برای این کار، به منوی افزونه‌ها > افزودن بروید و از بخش جستجو، Duplicator را جستجو کنید.

نصب افزونه duplicator
نصب افزونه duplicator

بعد از نصب افزونه، باید پکیج کپی سایت را ایجاد کنیم!

ساخت پکیج داپلیکیت سایت

در ادامه‌ی آموزش افزونه duplicator، برای ایجاد پکیج داپلیکیت سایت در Duplicator، باید وارد منوی Duplicator زیرمنوی Packages بشید و روی گزینه‌ی Create New کلیک کنید.

ایجاد پکیج در داپلیکیتور

سپس عنوان پکیج را وارد کنید و روی دکمه‌ی next کلیک کنید.

تعیین عنوان پکیج داپلیکیتور و ساخت آن

بعد از اسکن سایت، نتیجه‌ی آن به شما اعلام می‌شود. Build را کلیک کنید.

نتیجه‌ی اسکن داپلیکیتور

پکیج انتقال وردپرس سایت شما، ایجاد شد! تنها کافیست دو فایل Archive و installer را دانلود کنید. (حتما هر دو را باید دانلود کنید)

دانلود پکیج ایجاد شده در افزونه داپلیکیتور برای ایجاد فایل انتقال سایت

نصب سایت کپی گرفته‌شده

برای نصب سایت کپی‌گرفته‌شده با افزونه Duplicator، ابتدا دو فایل زیپ و فایل installer.php را روی هاست خود آپلود کنید. (وارد بخش File Manager شوید و فایل‌ها را آپلود کنید)

قبلا درباره‌ی نحوه‌ی نصب فایل بسته‌ی درون‌ریز، مقاله‌ی آموزشی دیگری آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید:

همچنین می‌توانید برای مشاهده‌ی پشت سر هم و کامل این موضوع، ویدیوی آموزشی را مشاهده کنید که در بالای همین صفحه قرار داشت.

2. ایمپورت محتوای سایت از یک وردپرس به وردپرس دیگر

جهت انتقال صرفا محتوای سایت از یک وردپرس به وردپرس دیگر (مقالات، برگه‌ها، رسانه‌ها، محصولات و…) می‌توانید از این روش ایمپورت و اکسپورت استفاده کنید! این روش، با امکانات خود وردپرس انجام می‌شود و برای اکسپورت، افزونه‌ای نیاز ندارد اما برای ایمپورت محتوا نیاز به یک افزونه از خود وردپرس دارد.

ابتدا وارد منوی ابزارها > برون‌بری در سایت مبدا شوید.

ابزارها > برون‌بری جهت انتقال محتوای وردپرس
ابزارها > برون‌بری جهت انتقال محتوای وردپرس

سپس در این‌جا انتخاب کنید که می‌خواهید چه محتوایی را به سایت جدید منتقل کنید. می‌توانید همه‌ی محتواها را انتخاب کنید یا صرفا یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. سپس فایل XML را دانلود کنید.

انتخاب محتوا در اکسپورت محتوا
انتخاب محتوا در اکسپورت محتوا

در قدم بعدی، وارد وبسایت وردپرس مقصد شوید. در این‌جا وارد منوی ابزارها > درون‌ریزی شوید. در این‌جا، گزینه‌ی WordPress را ابتدا نصب کنید و سپس “اجرای درون‌ریزی” را کلیک کنید.

انتخاب گزینه‌ی ایمپورت XML وردپرس
انتخاب گزینه‌ی ایمپورت XML وردپرس

در قدم بعدی، فایل XML که از سایت مبدا دانلود کرده بودید را در اینجا انتخاب کنید و بارگذاری پرونده را کلیک کنید.

انتخاب فایل ایمپورت
انتخاب فایل ایمپورت

در قدم بعدی، نیاز است کاربری که صاحب این اطلاعات درون‌ریزی شده است را مشخص کنید. اینجا می‌توانید یک کاربر جدید بسازید و یا به یک کاربری که در سایت وجود دارد، اختصاص دهید. گزینه‌ی دانلود و درون‌ریزی فایل‌های پیوست، جهت ایمپورت رسانه‌ها (تصویر و…) به سایت، نیاز است.

انتخاب کاربر جهت ایمپورت در وردپرس
انتخاب کاربر جهت ایمپورت در وردپرس

در نهایت اگر ایمپورت بدون مشکل انجام شود، پیام “انجام شد، خوش بگذرد!” را دریافت خواهید کرد. اگر اروری وجود داشت، احتمالا:

  • سایت مبدا در لوکال هاست است
  • سایت مبدا به هر دلیلی در دسترس نبوده
  • فایل XML مشکل داشته و خراب بوده
  • در هنگام درون‌ریزی مشکلی بوده

در صورتی که مشکل از دو گزینه‌ی آخر باشد، نیاز است فایل برون‌بری را یکبار دیگر خروجی بگیرید و مجددا تلاش کنید تا ایمپورت شود. به همین راحتی اطلاعات را از یک وردپرس به وردپرس دیگر منتقل کردید!

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید از هاست دیگر

گاها ممکن است شما بخواهید یک دامنه‌ی یکسان را صرفا تغییر هاست دهید. یعنی انتقال وردپرس به هاست جدید داشته باشید یا کلا سایت‌های خود روی یک دامنه را از هاستی به هاست دیگر منتقل کنید و اصطلاحا انتقال هاست داشته باشید.

برای این کار، اگر صرفا روی آن دامنه یک وبسایت دارید، می‌توانید از روش “کپی کردن کامل سایت (داپلیکیت)” که بالاتر توضیح داده شد استفاده کنید و آن روش برای این انتقال، بسیار سریع خواهد بود.

اما اگر حجم آن وبسایت بالا باشد (بالاتر از 500 مگابایت) و یا چند وبسایت روی یک هاست داشته باشید، آن روش انتقال وردپرس، خیلی جالب نخواهد بود. راهکار پیشنهادی، گرفتن بکاپ از طریق کنترل‌پنل هاست‌تان است و سپس آن بکاپ را در کنترل‌پنل هاست جدید در بخش restore وارد کنید.

برای گرفتن فول بکاپ دایرکت ادمین یا سی پنل و سپس restore آن، باید با مدیر سرور هاست قبلی و هاست جدید مطرح کنید تا فرآیند را برای شما انجام دهند. البته خودتان می‌توانید فول بکاپ را داشته باشید، اما در نسخه‌ی کنونی دایرکت ادمین امکان ریستور کردن بکاپ برای کاربران عادی (بدون دسترسی مدیریت سرور) وجود ندارد و باید به شرکت هاستینگ خود تیکت ارسال کنید.

بهترین افزونه انتقال کاربران وردپرس

اگر بخواهید سایت وردپرسی خود را منتقل کنید، متوجه شده‌اید که بخش ایمپورت و اکسپورت وردپرس، قابلیت انتقال کاربران وردپرس را ندارد و برای انجام این کار، نیاز است از افزونه‌ی جانبی استفاده کنید.

جهت انتقال کاربران وردپرس می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از این افزونه‌ها، با زبان فارسی مشکل دارند و برخی نیز همه‌ی اطلاعات را منتقل نمی‌کنند.

در ادامه، بهترین افزونه انتقال کاربران وردپرس را با بررسی‌های فراوان و تست و خطاهای زیاد معرفی می‌کنیم تا بتوانید براحتی این کار را بدون مشکل انجام دهید!

برای انتقال بدون مشکل کاربران وبسایت وردپرسی خود، از افزونه‌ی Import Export WordPress Users and WooCommerce Customers استفاده کنید. برای دانلود این افزونه، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

پس از نصب افزونه، منویی در بخش کاربران اضافه خواهد شد و می‌توانید کاربران را از سایت مبدا اکسپورت بگیرید و در سایت مقصد، ایمپورت کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله و ویدیوی آموزشی به بررسی نحوه‌ی انتقال وبسایت وردپرسی با افزونه‌ی داپلیکیتور پرداختیم و همچنین درون‌ریزی و برون‌بری در وردپرس را نیز بررسی کردیم. در این مقاله، به نکات مکمل مانند انتقال هاست جدید از هاست دیگر و معرفی بهترین افزونه انتقال کاربران وردپرس نیز پرداختیم. امیدواریم با کمک این ویدیوی آموزشی و مقاله، توانسته باشید اطلاعات مفیدی را کسب کنید و وبسایت وردپرسی خود را منتقل کنید.

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!