طراحی محتوای دوره‌ی آموزشی رایگان در 4 قدم – چطور دوره برگزار کنیم؟!

طراحی دوره‌ی آموزشی رایگان - چطور در فقط 4 قدم، اولین دوره‌ی آموزشی رایگان خود را برگزار کنیم و طراحی آموزشی آن را انجام دهیم؟!

در این مقاله و ویدیوی آموزشی، به نحوه‌ی طراحی و طبقه‌بندی محتوای دوره‌های آموزشی رایگان می‌پردازیم تا بتوانید اولین دوره‌ی آموزشی خود را برگزار کنید.

در این مقاله و ویدیوی آموزشی، به نحوه‌ی طراحی و طبقه‌بندی محتوای دوره‌های آموزشی رایگان می‌پردازیم. با کمک این آموزش می‌توانید برگزاری اولین دوره‌ی آموزشی رایگان خود را انجام دهید و روی افراد زیادی تاثیر بگذارید. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی طراحی محتوای آموزشی و ساخت سیستم اتوماتیک فروش آموزش، اطلاعات پکیج وب مدرس را بررسی کنید.

4 قدم طراحی محتوای اولین دوره‌ی آموزشی رایگان شما

4 قدم طراحی دوره‌های آموزشی رایگان - روش اختصاصی شایان وب
4 قدم طراحی دوره‌های آموزشی رایگان – روش اختصاصی شایان وب

اگر می‌خواهید به عنوان یک مدرس آنلاین، اولین دوره‌ی آموزشی رایگان خود را برگزار کنید، حتما این آموزش را تا آخر بخوانید و ویدیوی آن را نیز ببینید تا با روش ما برای طراحی دوره‌های آموزشی، آشنا شوید. این روش، در 4 قدم انجام می‌شود که بسیار کار شما را آسان می‌کند تا براحتی محتوای خود را طبقه‌بندی کنید و آموزش را شروع کنید!

اولین قدم: انتخاب موضوع اصلی آموزش

در قدم اول طراحی دوره‌ی آموزشی رایگان، موضوع کلی این دوره‌ی آموزشی رایگان را مشخص می‌کنیم. نکته‌ی بسیار مهم این بخش، این است که موضوع و آموزش شما، نباید خیلی حرفه‌ای و تخصصی باشد. بهتر است موضوعی را انتخاب کنید، که مخاطبان آن آموزش افراد مبتدی در آن حوزه باشند و آشنایی زیادی با کار شما نداشته باشند.

افراد متخصص، تعداد افراد کمتری هستند و شاید در پایان آموزش، از شما خرید نداشته باشند. پس مهم است که در این دوره‌ی آموزشی رایگان، افرادی را مخاطبان خود قرار دهید که آشنایی زیادی با آن حوزه ندارند و متخصص نیستند.

یک مثال

چالش سه روزه‌ی راه اندازی وبسایت
چالش سه روزه‌ی راه اندازی وبسایت

برای مثال، یکی از دوره‌های آموزشی رایگانی که من در وبسایت شایان وب برگزار کرده‌ام، چالش سه روزه‌ی راه‌اندازی وبسایت است که دارای سه جلسه است و در این دوره‌ی رایگان، به افرادی که می‌خواهند وبسایت خودشان را راه‌اندازی کنند و عملگرا هستند، کمک می‌کنم وبسایت‌شان را در سه روز بالا بیاورند.

شما هم می‌توانید آموزش‌هایی را که برای افرادی است که در ابتدای کار هستند، براساس حوزه‌ی کاری خودتان آماده کنید.

دومین قدم: انتخاب زیرموضوع‌ها برای آموزش رایگان

در این قدم برای موضوع اصلی، سرفصل‌هایی را مشخص می‌کنیم که قرار است در این دوره‌ی آموزشی رایگان، به آن‌ها بپردازیم. برای مثال، همین آموزش طراحی سایت را در نظر بگیرید.

در چالش سه روزه‌ی راه‌اندازی وبسایت من، در جلسه‌ی اول، به هاست و دامنه می‌پردازیم، در جلسه‌ی دوم به بالا آوردن و راه‌اندازی وبسایت و در جلسه‌ی سوم هم به توسعه‌ی سایت با نصب افزونه‌ها، تنظیمات آن‌ها و… می‌پردازیم. به این شکل، این زیرموضوع‌ها را انتخاب کرده‌ام و قرار داده‌ام.

ممکن است شما بیش از 3 زیرموضوع نیاز داشته باشید یا حتی کمتر از این تعداد. پیشنهاد من، 3 تا 5 زیرموضوع است و سعی کنید بیش از این تعداد نباشد.

سومین قدم: مشخص کردن محتوای کلی هر جلسه

تا اینجا، موضوع اصلی جلسات خود را مشخص کردید. در این بخش، نیاز است محتوای کلی هر جلسه را مشخص کنید. برای مثال با خودتان بگویید که «خب، قرار است در جلسه‌ی اول به طور کلی به این نکات و موارد اشاره کنم.» یا «افراد نیاز است این قدم‌ها را در این بخش انجام دهند تا به نتیجه برسند.». پس در این قدم، بطور کلی محتوا و نکات کلی هر بخش را مشخص می‌کنید.

پس از مشخص کردن این محتوای کلی، شاید نیاز باشد اسلایدها را آماده کنید؛ یا اگر بدون اسلاید و بدون پاورپوینت قرار است محتوای آموزش را ارائه دهید، بهتر است مروری کلی بر مطالب و نکات داشته باشید.

چهارمین قدم: ضبط کنید!

در نهایت، زمان این است که این آموزشی که برای طراحی آن زمان زیادی گذاشته‌اید را ضبط کنید! پیشنهاد می‌کنم کمال‌گرایی را کنار بگذارید و با حداقل امکانات، ضبط و برگزاری دوره‌ی آموزشی رایگان خود را شروع کنید.

نکته‌ی مهم این است که در پایان جلسات آموزشی از این دوره‌ی آموزشی رایگان خود، به دوره‌ی آموزشی حرفه‌ای دیگرتان اشاره کنید. شاید برای افرادی که در این دوره‌ی رایگان شرکت کرده‌اند، کد تخفیفی نیز در نظر بگیرید تا بتوانند با شرایط ویژه شرکت کنند!

ثبت‌نامی داشتن برای دوره‌ی آموزشی رایگان

تا اینجا با نحوه‌ی طراحی و برگزاری دوره‌ی آموزشی رایگان، آشنا شدیم. پس از انتشار این آموزش در وبسایت‌تان، شاید ثبت‌نامی‌های زیادی برای این دوره‌ی رایگان نداشته باشید. پس قدم بعدی، طراحی یک لندینگ پیج جذاب است تا در ازای گرفتن اطلاعات مخاطبان‌تان، به آن‌ها دسترسی استفاده و مشاهده‌ی این دوره‌ی آموزشی رایگان را بدهید.

پیشنهاد می‌کنم حتما آموزش سه قدم فروش اینترنتی از وبسایت را مشاهده کنید تا با فرآیند فروش در وبسایت و این تبدیلِ کاربران، بیشتر آشنا شوید!

نتیجه‌گیری و پایان آموزش!

در این آموزش، یاد گرفتید چطور یک دوره‌ی آموزشی رایگان را طراحی، آماده‌سازی و برگزاری کنید! طبقه‌بندی محتوای آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر دوست دارید خیلی بیشتر با اصول طراحی دوره‌های آموزشی و ساخت سیستم اتوماتیک فروش دوره‌های آموزشی آشنا شوید، حتما پکیج وب مدرس را بررسی کنید.

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
هر آنچه برای راه‌اندازی یک وبسایت فروش دوره‌های آموزشی نیاز دارید را در یک پکیج کامل به همراه آموزش دریافت کنید!!
تخفیف ویژه 50 درصدی با فقط 17 ظرفیت!!
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!