غیرفعال سازی و حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس (wp-login.php)

آموزش غیرفعال سازی و حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس (wp-login.php)

در این مقاله‌ی آموزشی، سریع‌ترین روش حذف و غیرفعال کردن امکان تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس را بررسی می‌کنیم تا خیلی سریع این تنظیم اضافه را حذف کنید!

در این مقاله‌ی آموزشی وردپرس، می‌خواهیم به نحوه‌ی غیرفعال‌سازی و حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس بپردازیم. این امکان در نسخه‌ی جدید وردپرس، یعنی وردپرس 5.9 اضافه شد؛ ولی برای بسیاری از سایت‌ها کاربردی نیست.

تنظیم تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس چیست؟

اگر پس از بروزرسانی وردپرس خود به آخرین نسخه، به صفحه‌ی /wp-login.php مراجعه کرده باشید، قطعا در زیر فرم همیشگی ورود به وردپرس، یک تنظیم جدید مشاهده کرده‌اید! این تنظیم، امکان تغییر زبان صفحه‌ی ورود وردپرس را به شما می‌دهد.

نکته‌ی مهمی که وجود دارد، این است که این تنظیم صرفا برای تغییر زبان صفحه‌ی ورود به وردپرس است و زبان سایت اصلی را تغییر نمی‌دهد. با تغییر این تنظیم، صرفا زبان فرم ورود، فرم عضویت و فرم تغییر رمز عبور تغییر خواهد کرد و سایر بخش‌های سایت، تغییر زبان نخواهند داشت.

فرم ورود به وردپرس با تنظیم تغییر زبان وردپرس
گزینه‌ی تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس

نحوه‌ی حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس

جهت حذف این تنظیم، مشابه روشی که برای تغییر فونت پیشخوان وردپرس به شما ارائه شد، می‌توانید با استفاده از افزونه و یا با استفاده از کدنویسی این کار را انجام دهید. برای این مورد، قرار دادن تنها یک خط کد، روشی بسیار ساده‌تر است و به جهت زیاد نشدن افزونه‌های سایت‌تان، نصب افزونه توصیه نمی‌شود.

روش 1: حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس با افزونه

مبتدی‌ترین و ساده‌ترین روش تغییر زبان صفحه‌ی ورود وردپرس، با استفاده از افزونه است که افزونه‌ی Disable Login Language Switcher برای این موضوع، می‌تواند مفید باشد.

افزونه‌ی Disable Login Language Switcher وردپرس جهت حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس
افزونه‌ی Disable Login Language Switcher وردپرس جهت حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود به وردپرس

جهت نصب افزونه، به منوی افزونه‌ها > افزودن بروید و در بخش جستجو، نام افزونه را جستجو کنید. سپس روی گزینه‌ی “نصب کردن” و سپس “فعال‌سازی افزونه” کلیک کنید. این افزونه هیچ تنظیمات اضافه‌ای ندارد و بلافاصله پس از نصب، این تنظیم تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس حذف می‌شود!

روش 2: حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس با افزونه

روش دیگر (که توصیه می‌شود!)، قرار دادن و اضافه کردن تکه کدی جهت حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس است. برای اضافه کردن این کد، خیلی بهتر است یک چایلدتم ایجاد کنید تا با بروزرسانی قالب سایت‌تان، تغییرات از بین نروند. آموزش ساخت چایلدتم قالب وردپرس را برای این موضوع دنبال کنید. سپس در فایل functions.php قالب خود، تکه کد زیر را اضافه کنید:

add_filter( 'login_display_language_dropdown', '__return_false' );

روش دیگر، اضافه کردن مستقیم این تکه کد در فایل functions.php قالب اصلی سایت‌تان است (که البته توصیه نمی‌شود؛ چون با هر بار بروزرسانی قالب باید این کار را انجام دهید؛ پس اگر می‌توانید، خیلی بهتر است از چایلدتم استفاده کنید)

برای قرار دادن مستقیم تکه کد در قالب اصلی، باید به کنترل پنل هاست‌تان بروید و از بخش مدیریت فایل‌ها (File Manager) به فولدر اصلی سایت‌تان (public_html) رفته و سپس به مسیر wp-content/themes بروید. در آن‌جا روی نام فولدر قالب اصلی سایت‌تان کلیک کنید و فایل functions.php را پیدا کنید، آن را Edit کنید و تکه کد را در آخرین خط کدهای این فایل قرار دهید.

در نهایت این تکه کد، بلافاصله حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس را انجام می‌دهد.

نتیجه‌گیری

سپاس از همراهی شما در این مقاله، در این مقاله با 2 روش حذف تغییر زبان در صفحه‌ی ورود وردپرس آشنا شدیم. امیدواریم توانسته باشید با افزونه یا یک تکه کد معرفی شده، این کار را انجام دهید و تنظیم تغییر زبان در صفحه لاگین به سایت وردپرسی خود را حذف کنید. منبع این آموزش: WPBeginner

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!