چطور طراح سایت شویم؟! مسیر شروع تا انجام پروژه‌های طراحی سایت

چطور طراح سایت شویم؟! مسیر شروع تا انجام پروژه‌های طراحی سایت

در این مقاله‌ی آموزشی، درباره‌ی مسیر تبدیل شدن به یک طراح سایت، افزایش مهارت طراحی سایت و شروع ساخت یک کسب و کار موفق طراحی وبسایت صحبت خواهیم کرد تا بتوانید پروژه‌های طراحی سایت انجام دهید.

امروزه چند صد میلیون وبسایت در سراسر اینترنت وجود دارد و باتوجه به تقاضای بیشتر، شغل طراحی سایت به یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین شغل‌های سراسر جهان تبدیل شده است! اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و پروژه‌های طراحی سایت انجام دهید، با ما در این مقاله همراه باشید تا مسیر شروع به‌عنوان یک طراح سایت را به شما نشان دهیم!

مسیر طراح سایت شدن و انجام پروژه‌های طراحی سایت

ما در شایان وب، چندین سال در زمینه‌ی پروژه‌های طراحی سایت تجربه داریم و پروژه‌های مختلفی را برای مشتریان خاص، انجام داده‌ایم. در این‌جا می‌خواهیم مسیر تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای را با هم بررسی کنیم!

  1. متخصص طراحی سایت شوید!
  2. با ساختار وبسایت‌ها آشنا شوید!
  3. بهترین روش ساخت سایت را یاد بگیرید
  4. با اصول طراحی آشنا شوید
  5. وبسایت خود را راه‌اندازی کنید
  6. نمونه‌کارهای خود را آماده کنید
  7. مشتریان بیشتری پیدا کنید
  8. زمان بیشتری برای یادگیری بگذارید

در ادامه‌ی این مقاله، یک هدیه‌ی ویژه برای شما داریم تا بتوانید طراحی و ساخت سایت را با جدیت و با آموزشی مناسب، آغاز کنید. حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید و تا بتوانید از این هدیه‌ی آموزشی رایگان ساخت سایت، استفاده کنید.

بیایید در ادامه، نکات و مسیر تبدیل شدن به یک طراح سایت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار طراحی سایت را بررسی کنیم.

متخصص طراحی سایت شوید!

موضوع مهمی که وجود دارد، این است که روز به روز افراد بیشتری با یادگیری مهارت‌ها، طراح سایت می‌شوند و پروژه‌های طراحی سایت انجام می‌دهند. اگر شغل طراحی سایت را انتخاب کرده‌اید، اول از همه اینکه خیلی سریع شروع کنید و دومین موضوع اینکه بسیار متخصص شوید! روز به روز مهارت‌های بیشتری را یاد بگیرید و تخصص بیشتری را کسب کنید.

طراحی سایت بدون کدنویسی

انجام پروژه‌های طراحی سایت، بدون انجام برنامه‌نویسی، کاملا ممکن است! بسیاری از پروژه‌های طراحی سایت، بدون برنامه‌نویسی ممکن است و شما می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

ما در دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی، آموزش کامل طراحی سایت (0 تا 100) را در بیش از 80 جلسه‌ی آموزشی به افراد آموزش می‌دهیم و شما می‌توانید پس از گذراندن این دوره‌ی آموزشی، به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید! این آموزش بدون برنامه‌نویسی است و با دیدن این دوره، می‌توانید مهارت‌های بسیار مفیدی را به‌عنوان یک طراح سایت کسب کنید و دانش خود را ارتقا دهید.

شروع یادگیری طراحی سایت

آموزش رایگان ساخت سایت در فقط 2 ساعت با شایان وب
آموزش رایگان طراحی سایت در فقط 2 ساعت

اگر می‌خواهید طراحی سایت را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم با آموزش رایگان 2 ساعته‌ی ساخت سایت شروع کنید! برای ثبت‌نام رایگان در این آموزش، روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش کامل طراحی سایت

دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی - جامع‌ترین دوره‌ی آموزشی یادگیری کامل مهارت طراحی سایت بصورت عملی
دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی – جامع‌ترین دوره‌ی آموزشی یادگیری کامل مهارت طراحی سایت بصورت عملی

با شرکت در دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی، در 80 جلسه‌ی آموزشی مهارت طراحی سایت را یاد بگیرید، متخصص شوید و پروژه‌های طراحی سایت انجام دهید. شرکت در این دوره‌ی آموزشی:

با ساختار وبسایت‌ها آشنا شوید!

تجربه‌ی کاربری جذابی خلق کنید!
یاد بگیرید با طراحی سایت، برای کاربران وبسایت‌ها، تجربه‌ی کاربری جذابی خلق کنید!

در پشت‌صحنه‌ی همه‌ی وبسایت‌ها، اتفاقات و ساختارهای پیچیده‌ای وجود دارد که شما به‌عنوان یک طراح سایت، باید کاملا با این ساختارها آشنایی داشته باشید. همچنین در هنگام طراحی ساختار صفحاتی که به کاربر نمایش داده می‌شوند نیز، پشت‌صحنه‌هایی وجود دارد.

وبسایت‌های حرفه‌ای یوزر فرندلی و قابل ارائه، از اصول UX (یا user experience – تجربه‌ی کاربری) پیروی می‌کنند. اجرای اصول تجربه‌ی کاربری، به این معناست که در وبسایتی که طراحی می‌کنید، مواردی را رعایت کنید تا کاربران هنگام استفاده از وبسایت، تجربه‌ی راحتی را داشته باشند و برای استفاده، گیج نشوند.

مواردی مانند منوها و ساختار آن‌ها، فونت و سایز مناسب، مکان و چینش المان‌ها، سازگاری با موبایل و… شامل اصولی هستند که باید در وبسایت خود رعایت کنید تا استفاده، راحت‌تر شود.

یادگیری این اصول UX و بروزرسانی آن، برای موفقیت در صنعت طراحی سایت بسیار مهم است! هر ساله، ممکن است این اصول با اصولی که در سال قبلی استفاده می‌شد متفاوت باشد و این موضوع، به تغییر رفتار کاربران در وبسایت‌ها بر می‌گردد.

بهترین روش ساخت سایت را یاد بگیرید

برای ساخت یک وبسایت، روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید وبسایت را بطور کامل برنامه‌نویسی کنید، از فریموورک‌های مختلف برنامه‌نویسی کمک بگیرید، وبسایت را بر روی یک سیستم آماده راه‌اندازی کنید و آن را برنامه‌نویسی کنید و در نهایت، با کمک وردپرس، وبسایت را بدون کدنویسی طراحی و اجرا کنید.

هر کدام از این روش‌ها، برای یک مدل از وبسایت‌ها استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، منطقی نیست که تمام سایت را برنامه‌نویسی کنیم و با نصب وردپرس و طراحی صفحات سایت با المنتور می‌توانیم سایت را اجرا کنیم.

در برخی موارد نیز، نیاز مشتریان و خودمان، بسیار فراتر از وردپرس است و نیاز است وبسایت بطور کامل و از 0 تا 100 بصورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود. در این شرایط، مبلغ انجام پروژه حداقل از چند صد میلیون تومان و بسته به آن پروژه شروع می‌شود.

با اصول طراحی آشنا شوید

تبدیل وایرفریم (طرح اولیه‌ی سایت) به طرح UI و طراحی گرافیکی آن
تبدیل وایرفریم (طرح اولیه‌ی سایت) به طرح UI و طراحی گرافیکی آن

برای ساخت یک وبسایت و تبدیل شدن به یک طراح سایت جهت انجام پروژه‌های طراحی وبسایت، باید با اصول طراحی آشنا شوید. منظور از این اصول طراحی، اصول گرافیکی هستند. اینکه بتوانید به‌عنوان یک طراح سایت، یک طرح ساده از المان‌های کلی یک وبسایت را به یک وبسایت با طراحی مناسب گرافیکی تبدیل کنید.

برای یادگیری اصول طراحی (UI یا رابط کاربری) باید با موارد زیر آشنا شوید و استفاده‌ی درست را بدانید:

  • فونت (تایپوگرافی)
  • رنگ
  • اندازه
  • فاصله‌ها
  • طراحی المان‌ها و استایل
  • طرح‌بندی
  • تصویرسازی
  • و…

اصول طراحی، در دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی نیز آموزش داده می‌شود.✅

وبسایت خود را راه‌اندازی کنید

وبسایت آژانس طراحی سایت شما
وبسایت آژانس طراحی سایت شما

تا اینجا در خصوص متخصص شدن و افزایش مهارت طراحی سایت صحبت کردیم. در ادامه، می‌خواهیم روی اصولی که به‌عنوان یک بیزینس طراحی سایت باید مدنظر قرار دهید صحبت کنیم.

به‌عنوان یک طراح سایت، خیلی بهتر است که برای خودتان نیز وبسایت داشته باشید. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که برای وبسایت شما به‌عنوان طراح سایت، مهم است:

با این وبسایت قضاوت خواهید شد! آیا برای سایت خودتان، طراح سایت ماهری هستید؟!

سعی کنید این وبسایت بسیار مناسب باشد و امکانات و کیفیت بالایی را داشته باشد. شما با این وبسایت در مهارت و تخصص‌تان، قضاوت خواهید شد.

نظرات مشتریان را فراموش نکنید!

پس از اینکه اولین مشتریان راضی خود را داشتید، شروع به جمع‌آوری نظرات آن‌ها کنید و آن‌ها را در وبسایت خود قرار دهید. قرار دادن نظرات مشتریان راضی، به افراد اعتماد بیشتری به شما می‌دهد و می‌توانند راحت‌تر اعتماد کنند.

سئو کنید!

با داشتن یک ساختار استاندارد در وبسایت و قرار دادن محتوا در وبسایت‌تان، می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل، بالاتر نمایش داده شوید. از الان دیگر صرفا یک طراح سایت نیستید؛ شما صاحب کسب‌وکار هستید و باید بجز ساخت وبسایت‌تان، سئوی آن را نیز انجام دهید.

فرم تماس و اطلاعات تماس سریع

بهتر است بازه‌ی مبلغ پروژه‌ها را تعیین کنید و بگویید حداقل مبلغ چقدر خواهد بود. قرار دادن فرم تماس و اطلاعات تماس می‌توانند برای دریافت پروژه‌های طراحی سایت، مفید باشند. راستی، فراموش نکنید که این فرم را همیشه بررسی کنید! (می‌توانید با افزونه‌های وردپرسی، کاری کنید که با هر ورودی جدید در فرم، باخبر شوید)

با این راهکارهای ساده، وبسایت خود را راه‌اندازی کنید!

مبلغ پروژه‌های طراحی سایت

بسیاری از افراد در ابتدای کار، با مبالغ پایین کار می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر مهارت کافی را دارید، به هیچ‌عنوان با مبالغ پایین کار نکنید. در انجام خدمات، بهتر است تخفیف قائل نشوید و با مبالغ بالاتر کار کنید تا مشتریان خاص و حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

به همه خدمات ندهید! نیچ کار کنید!

یک ایده‌ی مفید برای موفقیت در کار طراحی سایت، انتخاب یک نیچ خاص و کار کردن فقط در آن زمینه است. با انجام این کار، مشتریان خاص‌تری خواهید داشت و می‌توانید بصورت تخصصی در یک حوزه کار کنید.

نمونه‌کارهای خود را آماده کنید

شاید در ابتدای کار نمونه‌کار نداشته باشید، راهکار آن را به شما خواهیم گفت. یکی از سوالات پرتکرار طراحان سایت این است که من در ابتدای کارم، هیچ نمونه‌کاری ندارم و تابحال مشتری‌ای نداشته‌ام.

در ابتدا و هنگام شروع کار، می‌توانید چند وبسایت تستی را برای مشتری خیالی خود، طراحی و اجرا کنید! با این کار، هم می‌توانید تمرین کنید و هم چند نمونه کار برای خودتان می‌سازید.

سعی کنید در حوزه‌های مختلف، سایت‌هایی را طراحی و اجرا کنید. برای مثال سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، خبری و… را طراحی و اجرا کنید تا مشتریان، بدانند در هر زمینه‌ای ماهر هستید!

مشتریان بیشتری پیدا کنید

اینستاگرام، ابزاری مفید برای طراحان وبسایت
اینستاگرام، ابزاری ارزشمند برای طراحان وبسایت (جهت جذب مشتریان)

شاید یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن مشتریان جدید، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد. من در ابتدای کار خودم، مشتریان زیادی را از طریق اینستاگرام پیدا کردم! پس قطعا شما هم می‌توانید با معرفی خودتان در اینستاگرام، پروژه‌های طراحی سایت پیدا کنید.

بجز معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از فرصت مشتریان قبلی هم مفید است! به مشتریانی که تجربه‌ی خوبی از کار کردن با آن‌ها را داشته‌اید، بخواهید که شما را به دوستان خود نیز معرفی کنند. خود ما هم مشتریان زیادی را از معرفی مشتریان راضی‌مان، داشته‌ایم.

زمان بیشتری برای یادگیری بگذارید

در آسمان رشد و پیشرفت در طراحی سایت، پرواز کنید!
در آسمان رشد و پیشرفت در طراحی سایت، پرواز کنید!

در نهایت آخرین توصیه، یادگیری بیشتر، مداوم و همیشگی است. شما باید همیشه و هر روز در حال یادگیری موضوعات و موارد جدید باشید و اگر نسخه‌ی جدیدی از هر چیزی (مثلا فریموورک‌ها، زبان‌های برنامه‌نویسی یا افزونه‌ها) منتشر می‌شود، اولین نفری باشید که آن را تست می‌کند! هر روز سعی کنید دانش بیشتری را کسب کنید؛ مطمئن باشید با این کار، رشد بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی - جامع‌ترین دوره‌ی آموزشی یادگیری کامل مهارت طراحی سایت بصورت عملی

برای یادگیری کامل اصول طراحی سایت (از 0 تا 100)، از دوره‌ی آموزشی جامع طراحی سایت کاربردی استفاده کنید و این مهارت را خیلی حرفه‌ای‌تر، یاد بگیرید.

منابع این مقاله

برای این مقاله، از تجربیات و دانش خودمان در زمینه‌ی طراحی سایت استفاده کردیم. همچنین از مقالات معتبر جهانی در زمینه‌ی طراحی سایت نیز استفاده کردیم:

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!