پیشنهاد فوق ویژه!!! پکیج وب مدرس با 129 هزار تومان!!🤯😍😱
مشاهده‌ی پیشنهاد ویژه!

4 دسته آموزش یک مدرس آنلاین – آموزش‌های یک مدرس

معرفی انواع آموزش‌های یک مدرس آنلاین - 4 دسته آموزش یک مدرس آنلاین

در این مقاله و ویدیوی آموزشی به بررسی آموزش‌های یک مدرس آنلاین که باید به‌عنوان یک مدرس آنلاین آماده کنید می‌پردازیم و این 4 دسته آموزش را دقیقا بررسی می‌کنیم.

اگر یک مدرس آنلاین هستید، باید 4 دسته آموزش آماده کنید تا بسیار تاثیرگذار باشید! در این مقاله و ویدیوی آموزشی به بررسی آموزش‌های یک مدرس آنلاین که از نظر شایان فرهنگ پژوه، بنیان‌گذار وبسایت شایان وب و طراح دوره‌ی آموزشی وب مدرس، باید یک مدرس آنلاین آماده کند، می‌پردازیم.

هدف اصلی یک مدرس

هدف اصلی یک مدرس، تاثیرگذاری بیشتر است! یک مدرس موفق، مدرسی است که روی تعداد افراد زیادی، اثرگذاری بالایی دارد. اگر بتوانید به افراد زیادی، در زمینه‌ی کاری خودتان واقعا کمک کنید و ارزشی به آن‌ها اضافه کنید، موفق شده‌اید.

احتمالا دلیل اینکه شما هم تصمیم گرفته‌اید وب مدرس (مدرس آنلاین) باشید، این است که از طریق اینترنت می‌توانید روی تعداد افراد بسیار زیادی اثرگذار باشید و در زندگی آن‌ها تغییر و تحولی ایجاد کنید.

برای این تاثیرگذاری به‌عنوان یک مدرس آنلاین، باید 4 دسته آموزش آماده کنید تا بتوانید در فضای آنلاین، مخاطبان بیشتری داشته باشید و سپس محتوای ارزشمندی را به آن‌ها ارائه کنید.

4 دسته آموزش یک مدرس

حتما ویدیوی آموزشی بالا را جهت آشنایی با آموزش‌هایی که یک مدرس آنلاین باید آماده کند تا روی افراد زیادی تاثیرگذار باشد، ببینید.

به‌عنوان یک مدرس آنلاین، باید این چهار دسته آموزش را آماده کنید:

  1. ویدیوهای آموزشی رایگان
  2. دوره‌های آموزشی رایگان
  3. دوره‌های آموزشی میان‌مدت (موضوعی)
  4. دوره‌های آموزشی جامع (0 تا 100)

بیایید به بررسی این 4 دسته آموزش بپردازیم و هر کدام را دقیق‌تر بررسی کنیم!

1. ویدیوهای آموزشی رایگان

ویدیوهای آموزشی رایگان برای این هستند که شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و افراد بیشتر با شما آشنا بشوند و نکاتی را توضیح بدهید که بسیار مفید و کلیدی باشد.

انواع ویدیوهای آموزشی رایگان

برای اینکه به‌عنوان یک مدرس آنلاین بسیار موفق عمل کنید، باید 3 دسته ویدیوی آموزشی رایگان آماده کنید:

  1. ویدیوهای آموزشی مقدماتی: دسته‌ی اول، ویدیوهای آموزشی مقدماتی هستند؛ یعنی ویدیوهایی که برای افرادی که هیچ آشنایی‌ای با حوزه‌ی کاری شما ندارند آماده می‌کنید.
    برای مثال در زمینه‌ی آموزش طراحی سایت، آموزش‌هایی را آماده می‌کنید که در آن‌ها به موارد اولیه و ابتدایی می‌پردازید. مثلا ویدیویی که به پاسخ این سوال می‌پردازید که: «وردپرس چیست؟» یا «چطور وبسایت بسازیم؟». این ویدیوهای آموزشی، برای افراد زیادی جذاب است. به این فکر نکنید که این موضوع را همه‌ی افراد می‌دانند؛ قطعا برای خیلی از مخاطبان شما، این آموزش‌ها جذاب خواهد بود و اگر هم از قبل آن را بدانند، شنیدن این آموزش‌ها از زبان شما برای آن‌ها جذاب است و با تدریس شما آشنا می‌شوند.
  2. ویدیوهای آموزشی حرفه‌ای برای متخصصان: دسته‌ی دوم، ویدیوهایی برای متخصصان هستند. در این دسته از آموزش‌ها، خود را به‌عنوان یک متخصص حرفه‌ای جلوه می‌دهید و مطالب و نکاتی را آموزش می‌دهید که برای افراد حرفه‌ای‌تر، کاربردی است. سطح این آموزش‌ها، از آموزش‌های قبلی بالاتر است. البته رایگان منتشر می‌شوند
  3. ویدیوی معرفی شما: و دسته‌ی سوم از ویدیوهای آموزشی رایگان، ویدیوهایی هستند که به معرفی شما می‌پردازند. برای مثال می‌گویید: «سلام، من شایان فرهنگ پژوه هستم. بنیانگذار مجموعه‌ی شایان وب و برنامه‌نویس وب. از سال 1395 فعالیتم را در زمینه‌ی طراحی وبسایت آغاز کردم و…». به این شکل می‌توانید خودتان را به افراد معرفی کنید. در این بخش، شاید تنها نیاز به آماده کردن یک ویدیو باشد و در آینده، نسخه‌ی دیگری از آن را براساس دستاوردهای جدید خود آماده کنید.

تمرین کنید!

حالا که با سه دسته از ویدیوهای آموزشی یک مدرس آنلاین آشنا شدید، سعی کنید تا یک هفته‌ی آینده، همه‌ی این ویدیوهای آموزشی را ضبط کنید. فعلا ضبط این ویدیوها را انجام دهید و سعی کنید بهترین اطلاعات را منتقل کنید. بعدا در مورد انتشار این ویدیوها تصمیم بگیرید. شاید این‌قدر عالی باشند که تصمیم بگیرید منتشر کنید! (و پیشنهاد من هم این است که این ویدیوها را منتشر بکنید)

پس در این هفته به‌عنوان اولین ویدیوهای آموزشی خود، سعی کنید هر سه دسته را آماده کنید. از جلوی دوربین آمدن نترسید! در بدترین حالت، ممکن است ویدیوها آن قدر بد و فاجعه باشند که آن‌ها را حذف کنید! اما توجه داشته باشید که اگر بدترین ویدیوها را هم آماده کنید، برای برخی مخاطبان‌تان مفید هستند. به قول بنیانگذار لینکدین، رید هافمن:

«اگر از اولین نسخه‌ی محصول‌تان خجالت‌زده نیستید، خیلی دیر شروع کرده‌اید!».

بنیانگذار لینکدین، رید هافمن (Reid Hoffman)

پس از آماده کردن اولین ویدیوهای خود، کم کم با آماده کردن ویدیوهای بیشتر در هر هفته، خیلی مسلط‌تر آموزش می‌دهید و کیفیت آموزش‌هایتان و ویدیوها بالاتر می‌رود. حتما آماده‌سازی ویدیوهای آموزشی رایگان را به همین روش ادامه دهید و هر هفته، آموزش‌هایی را آماده کنید. با انجام این کار به یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای تبدیل می‌شوید و شبکه‌های اجتماعی و وبسایت شما، پر از محتوای رایگان بسیار مفید و ارزشمند می‌شود!

این گونه، اعتماد به شما بسیار آسان‌تر می‌شود، زیرا آموزش‌های رایگان بسیار مفیدِ زیادی را آماده کرده‌اید که به افراد بسیاری کمک می‌کند. یکی از روش‌های جذب کاربران هم که هزینه‌ی زیادی برای شما ندارد و بسیار اعتماد ایجاد می‌کند، همین انتشار ویدیوهای آموزشی رایگان در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی است.

2. دوره‌های آموزشی رایگان

برای این‌که افراد بیشتری به شما اعتماد کنند تا در دوره‌های آموزشی حرفه‌ای شما شرکت کنند، روش بسیار مفید که هر مدرس آنلاین باید انجام دهد، آماده کردن دوره‌های آموزشی رایگان است.

تفاوت دوره‌های آموزشی رایگان با ویدیوهای آموزشی رایگان، در این است که ویدیوهای آموزشی رایگان به صرفا یک موضوع و بصورت پراکنده می‌پردازند. یعنی محتوا دنباله‌دار، طولانی و خیلی اثرگذار نیست. در دوره‌های آموزشی رایگان، در چند جلسه (که خیلی بهتر است تعداد جلسات بسیار کم باشد تا افراد حوصله کنند و ببینند) به یک موضوع بصورت کامل‌تری می‌پردازید. یعنی مثلا آموزش راه‌اندازی سایت را در 3 جلسه آموزش می‌دهید و همراه افراد هستید تا وبسایت خود را راه‌اندازی کنند.

چالش سه روزه‌ی رایگان راه‌اندازی وبسایت، یک دوره‌ی آموزشی رایگان در وبسایت شایان وب است که به همین صورت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی یک دوره‌ی آموزشی رایگان در چند مرحله، حتما مقاله و ویدیوی آموزشی “طراحی دوره‌های آموزشی رایگان” را در وبسایت شایان وب ببینید:

3. دوره‌های آموزشی میان‌مدت (موضوعی)

دوره‌های آموزشی میان‌مدت، دوره‌هایی هستند که در وبسایت شما به فروش می‌رسند و در زمان کوتاهی (شاید چند ساعت) به پایان می‌رسند و در این دوره‌ها که زمان کمی دارند، به تنها یک موضوع پرداخته می‌شود.

برای مثال، محصول آموزشی انتخاب نام دامنه‌ی وبسایت که من آماده کرده‌ام و در وبسایت شایان وب به‌فروش می‌رسد و تقریبا یک ساعت و نیم است، یکی از این آموزش‌هاست. (البته، آموزش‌های میان‌مدت می‌توانند حتی تا چند ساعت و نهایتا 8 ساعت هم باشند)

این آموزش‌ها، خیلی سریع مشکل یا دغدغه‌ی افراد را حل می‌کنند.

برای مثال شما در چند ساعت، آموزش فروش در اینستاگرام برای مغازه‌داران را ارائه می‌کنید.

پس همان‌طور که متوجه شدید، این دوره‌ها معمولا خیلی کلی نیستند و به یک موضوع می‌پردازند یا برای دسته‌ی مشخصی از مخاطبان شما هستند.

نحوه‌ی طراحی دوره‌های آموزشی میان مدت و انواع آموزش‌های این مقاله، در دوره‌ی آموزشی وب مدرس آموزش داده شده است.

4. دوره‌های آموزشی جامع (0 تا 100)

در دوره‌های آموزشی جامع، واضح است که به 0 تا 100 یک موضوع به‌طور کامل می‌پردازید. در این دوره‌ها، نتیجه‌گیری افراد اهمیت فوق‌العاده بالاتری دارد. (هر چند در همه‌ی آموزش‌ها، مخصوصا آموزش‌های رایگان هم این موضوع بسیار اهمیت دارد) این آموزش‌ها برای افرادی که می‌خواهند یک موضوع را خیلی کامل یاد بگیرند مفید است.

فرآیند و مراحل طراحی دوره‌ی آموزشی جامع نیز دقیقا مانند سایر دوره‌ها است. تنها تفاوت اصلی این است که طبقه‌بندی محتوای آموزشی باید خیلی دقیق‌تر و با جزئیات کامل انجام شود. یعنی تمام موارد در نظر گرفته شود و بعد از بررسی‌های فراوان آن را نهایی کنید؛ سپس براساس آن آموزش را آماده کنید و ارائه دهید.

برای طراحی آموزش‌های جامع و انواع دوره‌های آموزشی، در دوره‌ی آموزشی وب مدرس شرکت کنید.

جمع‌بندی این مقاله‌ی آموزشی

در این آموزش به انواع آموزش‌های یک مدرس آنلاین پرداختیم. یک مدرس آنلاین باید این 4 دسته آموزش یعنی ویدیوهای آموزشی رایگان، دوره‌های آموزشی رایگان، دوره‌های آموزشی میان‌مدت (موضوعی) و دوره‌های آموزشی جامع را آماده کند تا روی افراد بسیار تاثیرگذار باشد. امیدواریم این آموزش برای شما بسیار مفید بوده باشد و از ویدیوی آموزشی هم استفاده کرده باید

دوره‌های آموزشی حرفه‌ای طراحی سایت

نظرات و پرسش‌ها

برای مطلع شدن از ارسال پاسخ جدید روی این دیدگاه شما، در سایت شایان وب ثبت‌نام کنید یا وارد شوید تا از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی کنیم!

0
هر آنچه برای راه‌اندازی یک وبسایت فروش دوره‌های آموزشی نیاز دارید را در یک پکیج کامل به همراه آموزش دریافت کنید!!
تخفیف ویژه 50 درصدی با فقط 17 ظرفیت!!
پیشنهاد ویژه: کتاب هوشمندسازی آموزش را با ارسال پستی رایگان تهیه کنید!!
کسب‌وکار آموزشی خود را راه‌اندازی کنید!
اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید و بتوانید با طراحی وبسایت‌های حرفه‌ای، پروژه‌های طراحی سایت داشته باشید، این آموزش را از دست ندهید!!